Jedziesz windą z potencjalnym klientem i masz 30 sekund na zainteresowanie go swoją osobą…
Jesteś na spotkaniu networkingowym i masz 60 sekund na zaprezentowanie swojej osoby…
Podczas prezentacji biznesowej musisz przedstawić w kilku słowach swoją markę…
Starasz się o pracę i potencjalny pracodawca prosi, żebyś powiedział o sobie w kilku słowach…
Przygotowujesz swoje BIO na Instagramie bądź opis na Facebooku.
Spotkałeś się kiedyś z takimi sytuacjami? Zabrakło Ci słów, nie wiedziałeś, od czego zacząć? Warto przygotować się do naszej prezentacji, gdyż często mamy tylko kilkadziesiąt sekund, żeby zrobić dobre pierwsze wrażenie na potencjalnym pracodawcy czy kliencie. Przygotowanie krótkiej i treściwej wypowiedzi wymaga sporo wysiłku, ale mam nadzieję, że z poniższymi radami, bez problemu przygotujesz swój elevator pitch, bo o nim mowa. No to co? Zaczynamy! 🙂
Elevator pitch to zwięzłe i interesujące zaprezentowanie swoich kompetencji, produktów lub usług, planów i pomysłów z zastosowaniem języka korzyści. Sam koncept wywodzi się ze Stanów, gdzie biznesmen po wejściu do windy z prezesem firmy, z którą chciał nawiązać współpracę, miał tylko 30 sekund na przedstawienie siebie i przekonanie do swojej oferty. Wyzwaniem było opowiedzenie historii o sobie, tak by ludzie oderwali się od swoich codziennych czynności i zaczęli słuchać. Może wydawać się to czarną magią, ale stosując pewne zasady, będziecie o krok bliżej do sukcesu.
Jak tworzyć elevator pitch?
– określ jakie informacje o Twoim produkcie lub usłudze są wg Ciebie kluczowe do przekazania klientowi?
– zastanów się, co Twój produkt lub usługa może zrobić dla klienta, jak może poprawić jego życie?
– odpowiedz na pytanie, w czym możesz pomóc?
– podaj konkret, który wyróżni się spośród konkurencji
– pamiętaj o języku korzyści, wytłumacz co klient zyska dzięki Tobie
– odpowiedz na pytanie, dlaczego akurat Ty możesz mu pomóc?
– używaj zrozumiałego języka. Gdy musisz użyć specjalistycznych stwierdzeń, upewnij się, że będą one zrozumiałe dla szerszego grona odbiorców.
– przykuj uwagę, nawiąż do konkretnej sytuacji, która miała miejsce
– zachęć do dalszej rozmowy, np. prośbą o informację
Warto stworzyć elevator pitch w 3 wariantach:
– 15 słów (high-concept pitch) – jedno zdanie, które zainteresuje Twoich rozmówców na tyle, że chcą się dowiedzieć więcej.
– 30 sekundową prezentację – która przykuje uwagę i wyjaśni, dlaczego warto zainteresować się Twoją ofertą.
– 2 minutową prezentację – w której wyjaśnisz rozmówcy, w jaki sposób Twój produkt lub usługa poprawią mu życie.
Pamiętaj, gdy już masz przygotowany elevator pitch, przećwicz go przed lustrem, przetestuj na najbliższych 🙂 Zapytaj się o wrażenia i czy zainteresowałeś ich swoim produktem bądź usługą. Trening czyni mistrza, więc się nie poddawaj i ćwicz swoją wypowiedź, aż poczujesz, że jest idealna. Warto, gdyż może ona otworzyć przed Tobą nowe możliwości.
Zachęcam Cię do przygotowania własnego elevator pitch i podzielenia się nim w komentarzu. Jeżeli masz pytanie bądź wątpliwość jak przygotować taką wypowiedź, pisz śmiało, wspólnie wypracujemy rozwiązanie dla Ciebie!
Elevator pitch przykłady:
Elevator pitch dla trenera biznesu
Przygotowuję firmy z sektora bankowego do wprowadzania nowych standardów obsługi, które klientom zapewnią najwyższą jakość świadczonych usług, a pracownikom satysfakcję z pracy i lepsze wyniki.
Elevator pitch dla architekta wnętrz
Mam bogate doświadczenie, więc chciałbym podać Ci konkretny przykład mojej pracy. Zostałem wezwany na cztery miesiące przed wielkim otwarciem pięciogwiazdkowego Hotelu Merkure we Wrocławiu, aby zaprojektować część restauracyjną. Chociaż czas, który dostałem, zazwyczaj nie jest wystarczający na przygotowanie tego typu projektu, przeszedłem szybko od fazy koncepcyjnej do działania. Rozplanowałem przestrzeń, wybrałem najlepsze sprzęty, zadbałem o wyjątkowy wygląd wnętrza i niestandardowe rozwiązania, zamówiłem wszystkie niezbędne rzeczy i zadbałem o terminowe ich dostarczenie i zamontowanie. Dzięki mnie restauracja otworzyła się na czas, a znawcy branży do dziś są pod wrażeniem zastosowanych rozwiązań i niepowtarzalnego charakteru wnętrza. Mam na imię Michał Kowalski i zaprojektuję dla Ciebie najbardziej wymagające wnętrze.
- elevator pitch
- elevator speech
- elevator pitch po polsku
- elevator pitch przykłady
- pitcher przyklady