Wybór odpowiedniej agencji nieruchomości to krok, który może znacząco wpłynąć na przebieg procesu sprzedaży mieszkania czy domu. Na rynku działa wiele firm, co sprawia, że podjęcie decyzji może być wyzwaniem. W ostateczności wybieramy konkretnego człowieka – agenta nieruchomości, który przeprowadzi nas przez proces sprzedaży nieruchomości. W niniejszym artykule przedstawimy praktyczne wskazówki, które pomogą Ci dokonać właściwego wyboru, zwiększając szanse na szybką i korzystną transakcję. Poniżej przedstawiamy kilka istotnych kwestii, na które warto zwrócić uwagę.

Na co zwrócić uwagę wybierając agenta nieruchomości?

Wybierając agenta, zwróć uwagę na jego profesjonalizm oraz podejście do sprzedaży nieruchomości. Istotne jest, aby agent potrafił przedstawić swoją strategię marketingową i zaprezentować pomysł na sprzedaż Twojej nieruchomości. Sprawdź, czy agent posiada odpowiednie umiejętności komunikacyjne oraz doświadczenie w branży.

Pierwsze wrażenie robi się tylko raz i to, jakie agent zrobi wrażenie na Tobie przekłada się na to, jakie będzie robił na potencjalnych kupujących. Agent nieruchomości to sprzedawca, a energia sprzedawców powinna być zdecydowanie większa niż innych osób. Sprawdź to!

Narzędzia z jakich korzysta agent

Zweryfikuj z jakich narzędzi korzysta agent podczas sprzedaży nieruchomości. Czy możesz liczyć na profesjonalną sesję zdjęciową, przeprowadzenie home stagingu, reklamę w social mediach, profesjonalny film, zajęcie się przygotowaniem umowy i współpracą z notariuszem. Kompleksowy zakres wsparcia agencji zdecydowanie usprawnia sprzedaż nieruchomości.

Dopytaj o portale z jakich korzysta agent nieruchomości podczas sprzedaży.

Doświadczenie i licencja zawodowa

Doświadczenie agenta może mieć istotny wpływ na przebieg transakcji. Sprawdź, ile nieruchomości agent sprzedał w ostatnim, w jakich segmentach rynku działa, a także czy posiada rekomendacje. Jednak pamiętaj, że doświadczenie nie zawsze jest jedynym wyznacznikiem sukcesu. Niekiedy młodszy agent może przynieść świeże spojrzenie i nowe pomysły. Warto zapytać o to, jak długo działa w branży i w czym się specjalizuje.

Agenci nieruchomości nie mają dzisiaj obowiązku posiadania licencji zawodowej, ale jest to dobry zwyczaj na rynku. Licencja jest dokumentem wydawanym przez Polską Federację Rynku Nieruchomości (PRFN). Licencja to potwierdzenie, że agent posiada wiedzę techniczną i prawną dotyczącą obsługi obrotu nieruchomościami.

Potwierdzeniem kwalifikacji agenta mogą być również dodatkowe kursy i szkolenia, a także zdobyte certyfikaty. Warto o nie dopytać.

Prowizja pośrednika nieruchomości

Wybierając agencję, nie kieruj się jedynie wysokością prowizji. Niska prowizja może sugerować brak zaangażowania agenta lub niedoświadczenie. Zwróć uwagę na wartość dodaną, jaką agencja oferuje w zamian za swoje wynagrodzenie, taką jak marketing nieruchomości: profesjonalna sesja fotograficzna czy promocja oferty w social mediach. Warto również upewnić się, czy agent nieruchomości współpracuje z innymi biurami nieruchomości w Systemie Wymiany Ofert.

Umowa z biurem nieruchomości

Przy podpisywaniu umowy z agencją, warto zwrócić uwagę na jej okres. Standardowo umowa powinna być zawarta na okres dwunastu miesięcy, a przy nieruchomościach z segmentu popularnego w zupełności wystarczy 6 miesięcy. Sprawdź dokładnie do jakich działań agent nieruchomości zobowiązuje się w umowie, a także jaki jest sposób wypłaty wynagrodzenia agenta.

Wybór odpowiedniej agencji nieruchomości może mieć kluczowe znaczenie dla sukcesu sprzedaży Twojej nieruchomości. Przed podjęciem decyzji, dokładnie przeanalizuj ofertę oraz skonsultuj się z różnymi agencjami. Wybierz takiego agenta, która najlepiej odpowiada Twoim oczekiwaniom i potrzebom.

Potrzebujesz pomocy przy sprzedaży mieszkania? Skontaktuj się ze mną i umów się na bezpłatną konsultację.

Anna Szuba-Mach, tel. 505 99 97 96

RÓWNIEŻ NA BLOGU

O mnie

Jestem przedsiębiorcą, specjalistą w dziedzinie sprzedaży, marketingu, brandingu  i social media, aktywnym zawodowo od ponad 14 lat.

Dziś jestem związana głównie z branżą nieruchomości. Prowadzę działania marketingowe dla dewelopera IgnerHome, zarządzam mieszkaniem na wynajem krótkoterminowy we Wrocławiu i prowadzę bloga nt. nieruchomości, a moja historia z nieruchomościami zaczęła się w 2005 r.

Zapisz się do newslettera
i otrzymaj bezpłatny materiał!

.