W kwietniu 2017 roku liczba użytkowników LinkedIn przekroczyła 500 mln członków. Jest to ogromny potencjał dla osób prowadzących swoje biznesy, poszukujących pracy, a także budujących swoją markę osobistą.

LinkedIn to miejsce, w którym można nawiązać cenne kontakty biznesowe, otrzymać oferty pracy bądź współpracy, a także zbudować wizerunek eksperta.

Posiadanie konta na LinkedIn to podstawa w biznesie, ale dopiero poprawne wypełnienie profilu, nawiązanie właściwych kontaktów i aktywne budowanie konta, może przynieść sukces. Jak to zrobić, przeczytasz poniżej!

 

  1. Załóż profil LinedIn

Jeżeli jeszcze nie posiadasz profilu, to zacznij od założenia go przez stronę www.linkedin.com. W pierwszym kroku uzupełnij imię, nazwisko, adres e-mail i hasło. W kolejnych krokach zostaniesz poproszony o uzupełnienie lokalizacji, stanowiska i firmy, w której pracujesz oraz co interesuje Cię w ramach obecności na LinedIn (np. informacje z branży, znalezienie pracy, zbudowanie profesjonalnej sieci). Następnie weryfikujesz konto za pomocą hasła, które otrzymałeś na podany wcześniej e-mail i możesz już zacząć uzupełnianie profilu! Wymienione powyżej kroki nie zajmą więcej niż 2 minuty!

 

  1. Popracuj nad swoim nagłówkiem

Nagłówek profilu to jeden z jego najważniejszych elementów. Zawarte w nim słowa kluczowe wyświetlają się w wyszukiwarce i pozwolą na odnalezienie Twojego profilu.

Najlepszym rozwiązaniem jest wpisanie w nagłówek nazwy obecnego stanowiska z uzupełnieniem branży, np. specjalista ds. marketingu w branży FMCG.

W ramach słów kluczowych możesz dopisać obszary, w których się specjalizujesz, np. social media, digital marketing, ambient marketing.

Jeżeli nic nie wpiszesz, to zostanie użyta nazwa Twojego obecnego stanowiska.

W ramach tej sekcji możesz także wstawić zdjęcie w tle. Może to być Twoje logo, zdjęcie z konferencji, na której byłeś prelegentem, nagroda, którą otrzymałeś.

 

  1. Skup się na podsumowaniu

Po nagłówku to kolejny ważny element Twojego profilu. Wyświetla się on nad doświadczeniem i daje możliwość opisania w ciągłym tekście Twoich najważniejszych dokonań zawodowych.

W podsumowaniu zawodowym napisz:

– kim jesteś, np. Dyrektorem Działu Sprzedaży firmy deweloperskiej z 15-letnim doświadczeniem w branży nieruchomości.

– jakie są Twoje najważniejsze osiągnięcia biznesowe, np. Prowadzenie sprzedaży w inwestycjach deweloperskich o łącznej ilości 500 mieszkań.

– jakie są Twoje cele, np. Ciągłe doskonalenie w branży nieruchomości.

Pamiętaj o tym, by pisać hasłowo, używać języka korzyści i zaciekawić swoją osobą czytelnika.

 

  1. Wstaw profesjonalne zdjęcie

Uzupełnienie zdjęcia zwiększa szanse na wyświetlenie Twojego profilu o 11 razy. Dużo, prawda?

Nie zwlekaj i wstaw zdjęcie, pamiętaj tylko o kilku zasadach:

– zdjęcie przybliża cechy Twojego charakteru. Uśmiech, kolorowa koszula, otwarta postawa to opcja np. dla osób zajmujących się pracą kreatywną. Stonowany ubiór, poważny wyraz twarzy, w ten sposób może zaprezentować się prawnik.

– możesz pokusić się o zdjęcie z atrybutem nawiązującym do Twojej branży. Np. fotograf może mieć zdjęcie z aparatem, adwokat w todze.

– zdjęcie powinno być wysokiej jakości. Warto w związku z tym zainwestować w usługę profesjonalnego fotografa. Nie zamieszczaj zdjęcia wyciętego z innego zdjęcia czy też fotografii typu selfie.

 

  1. Przyciągnij uwagę mediami

Profil LinkedIn daje Ci również możliwość wstawienia różnego typu mediów. Przekierować możesz do Twojej witryny internetowej, konkretnych wpisów na blogu, Twojego kanału na YouTube, a także dokumentów, np. zdjęć z konferencji, otrzymanych certyfikatów, prezentacji Twojego autorstwa.

Multimedia wyświetlają się po podsumowaniu i jako grafika przykuwają uwagę użytkownika. To też ciekawy element pokazujący Twoją aktywność zawodową. Dla osób budujących markę osobistą jest to dobre miejsce do cyklicznego zamieszczania artykułów eksperckich.

 

  1. Uzupełnij doświadczenie

Wydawałoby się, że wpisanie doświadczenia, to już tylko formalność. Okazuje się, że i tutaj należy zwrócić uwagę na kilka istotnych aspektów.

Przede wszystkim pisz konkrety w ramach danego stanowiska pracy. Spisuj tylko najważniejsze zadania. Zastanów się nad pracami, które wyróżniały Twoją osobę i istotnymi osiągnięciami zawodowymi, realizowanymi projektami.

Jeżeli możesz, użyj liczb, np. prowadzenie 10-miesięcznego projektu, sprzedaż 100% mieszkań w ciągu 12 miesięcy.

Uzupełniając doświadczenie, zwróć uwagę na prawidłowe daty wykonywanych prac.

 

  1. Dodaj wykształcenie

Sekcję wykształcenie uzupełnij o uczelnie. W tym miejscu możesz również dodać stowarzyszenia, w których działałeś. To kolejny parametr, po którym rekruterzy wyszukują kandydatów do pracy.

 

  1. Rekomendowane umiejętności i potwierdzenia

Aby zwiększyć wiarygodność swojego profilu, uzupełnij go o umiejętności. Zastanów się nad max. 10 umiejętnościami, które mają znaczenie w Twojej obecnej bądź przyszłej działalności.

Lista umiejętności nabiera na znaczeniu, gdy zacznie być potwierdzana przez innych użytkowników serwisu.

Dobrym sposobem na zebranie potwierdzeń jest wyjście z inicjatywą i potwierdzanie umiejętności swoich współpracowników czy partnerów biznesowych.

Podobnie jest w przypadku rekomendacji. Tutaj również warto zastosować regułę wzajemności. Aby wystawić rekomendację, należy w profilu rekomendowanego w górnej sekcji kliknąć ikonkę „…” i wybrać Rekomenduj użytkownika…

Możesz również od razu poprosić o rekomendację. Opcja ta również znajduje się po kliknięciu ikony „…”

 

  1. Dodaj część w profilu

Brzmi dziwnie, ale chodzi o dodanie kolejnych pól istotnych dla Twojej drogi zawodowej. Przycisk ten znajduje się w prawym górnym rogu profilu. Po najechaniu na niego widzimy osiągnięcia zawodowe, umiejętności oraz nową sekcję – osiągnięcia. Sekcja ta daje Ci możliwość rozwinięcia profilu o znajomość języków obcych, posiadane certyfikaty, nagrody i wyróżnienia, a także organizacje. To kolejne elementy, o które warto uzupełnić profil. Może on okazać się szczególnie pomocny, gdy nie mamy bogatego doświadczenia zawodowego.

 

  1. Zastanów się nad profilem w innym języku

Język, w jakim uzupełniamy profil to często temat do dyskusji. Jeżeli starasz się o pracę za granicą bądź poszukujesz tam kontaktów biznesowych, warto przygotować profil również w języku danego kraju bądź uniwersalnie w języku angielskim. Podobnie, jeżeli pracujesz w korporacji bądź w firmie międzynarodowej. Wszystko zależy od Twoich celów biznesowych.

Aby przygotować profil w innym języku, należy skorzystać z przycisku zlokalizowanego w prawnym górnym rogu. LinkedIn nie tłumaczy dodawanych tekstów, uzupełnianie profilu trzeba zacząć od zera.

 

  1. Wypełnij profil w 100%.

Przez wypełnienie profilu LinkedIn poprowadzi Cię za rękę. Ważne jest natomiast, to żeby profil uzupełnić w 100%. LinkedIn posiada wskaźnik wypełnienia profilu. Jeżeli uzupełniłeś wszystkie informacje, to otrzymujesz „Najwyższy poziom”, jeżeli nie LinkedIn podpowiada, co należy zrobić, żeby go uzyskać.

Uzupełniony profil to podstawa obecności na LinedIn. Prawdziwa przygoda zaczyna się, dopiero gdy jesteś aktywny w tym serwisie: publikujesz materiały, komentujesz w grupach, nawiązujesz kontakty biznesowe. To nie tylko szansa na nawiązanie nowych znajomości, ale też budowanie wizerunku eksperta w branży.

A Ty posiadasz konto w serwisie LinkedIn? Uzupełniłeś w 100% swój profil? Jakie są Twoje doświadczenia z tym serwisem? Czekam na Twój komentarz!

 

 

RÓWNIEŻ NA BLOGU

O mnie

Jestem przedsiębiorcą, specjalistą w dziedzinie sprzedaży, marketingu, brandingu  i social media, aktywnym zawodowo od ponad 14 lat.

Dziś jestem związana głównie z branżą nieruchomości. Prowadzę działania marketingowe dla dewelopera IgnerHome, zarządzam mieszkaniem na wynajem krótkoterminowy we Wrocławiu i prowadzę bloga nt. nieruchomości, a moja historia z nieruchomościami zaczęła się w 2005 r.

Zapisz się do newslettera
i otrzymaj bezpłatny materiał!

.