Strona internetowa to Twoja wizytówka w sieci. Zawarte na niej informacje i forma, w jakiej są one podane, są niezwykle ważne w odbiorze Twojej marki przez użytkowników. Niezależnie od tego, czy już masz stronę i planujesz ją udoskonalić, czy stoisz dopiero przed wyzwaniem stworzenia własnej witryny, warto poznać elementy, które wyróżnią Twoją stronę w Internecie i sprawią, że użytkownicy będą na nią wracać i kupować Twoje produkty bądź usługi.
Twoje zdjęcia
Zbuduj swoją stronę w oparciu o własne zdjęcia. Dużo lepiej wpływa to na odbiór Twojej marki niż zdjęcia z banku zdjęć. Zdjęcia sprawią, że ludzie zaczną kojarzyć Twoją twarz, co niewątpliwie jest niezbędne w budowaniu wizerunku. Pamiętaj o tym, by sesja zdjęciowa była dopasowana do charakteru Twojej marki. Jeżeli jesteś prawnikiem, wykonaj zdjęcia w todze, jeżeli pracujesz jako architekt, ciekawie będą wyglądać zdjęcia na tle nowoczesnej architektury. Do zakładki kontakt możesz dodać zdjęcie z telefonem, na podstronie z ofertą – przy biurku bądź w terenie.
Teksty
Używaj języka korzyści. Zwracaj się bezpośrednio do użytkownika. Pisz o tym, jak Twój produkt bądź usługa, mogą zmienić „życie” odbiorcy. Podaruj sobie rozbudowane opisy produktów bądź usług. Korzystaj ze zwięzłych zdań, używaj najlepiej punktorów.
Przekierowania do mediów społecznościowych
Profile firmowe w mediach społecznościowych to ważny element funkcjonowania firmy. Niezależnie od branży w internecie znajdziesz osoby zainteresowane Twoją działką, a portale społecznościowe są ich najlepszym źródłem. Zadbaj o regularną komunikację. Im większa aktywność, tym większy prestiż Twojej marki. Przekierowania do mediów społecznościowych, to także dodatkowych ruch na Twoim fanpage. Dla użytkownika to wartość dodana w postaci aktualnych treści.
Blog
Pisząc na blogu pokazujesz, że jesteś ekspertem. Nie musisz tego mówić, wystarczy publikować dobre artykuły. Tworzenie wartościowych treści i dzielenie się wiedzą z użytkownikami, to również świetny sposób na zbudowanie zaangażowanej społeczności. Pamiętaj o tym, by umieścić na blogu mechanizm do komentowania. Zachęca on do dyskusji, pozwalają dopytać o szczegóły, a także buduje relacje między Tobą a użytkownikami. Wartością dodaną prowadzenia bloga jest też to, że Google dobrze indeksuje takie wpisy.
Darmowe materiały
Twórz darmowe materiały wartościowe dla Twoich użytkowników. E-booki, kursy, check listy, pomysłów jest wiele. Tego typu treści, to wartość dodana dla odwiedzających Twoją stronę osób. Pozwolą one także zbudować listę mailingową, dzięki której możesz komunikować się z użytkownikami.
Zapisy na newsletter
Okienka z zapisami na newsletter to kolejny sposób zbudowania zaangażowanej społeczności wokół Twojej marki. Użytkownicy zainteresowani Twoimi treściami z chęcią zostawią maila, by być na bieżąco z Twoimi publikacjami. Pamiętaj o regularnej wysyłce maili.
Livechat
Okienko livechat wzmocni pozytywny wizerunek Twojej marki. Rozmowa z użytkownikami w czasie rzeczywistym, udzielanie odpowiedzi na pytania, może przyspieszyć proces decyzyjny użytkownika odnośnie Twojego produktu bądź usługi. Pokaże też to, że jesteś pomocny i chętny do rozmowy.
Wymienione elementy to skuteczne i sprawdzone metody na stworzenie wartościowej strony Twojej marki. Wzbogacą one stronę, podkreślą to, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, pozwolą na zbudowanie relacji z użytkownikami. Niezależnie, czy planujesz stworzyć stronę samodzielnie, czy zlecić ją agencji, warto rozważyć ich zastosowanie.
Jeżeli zastanawiasz się jakie rozwiązania będą najlepsze dla Twojej branży bądź nurtują Cię inne pytania w tej dziedzinie, zostaw komentarz bądź napisz maila. Z chęcią pomogę!